Agnieszka KijewskaAndrzej StefańczykAnna PalusińskaMonika Komsta
Publikacje:
|
Koncepcja indywiduum w myśli Jana Szkota Eriugeny, „Filo-Sofija” 2013, T. 23, nr 3, s. 97–103.
|
|
|
Księga pisma i księga natury. Heksaemeron Eriugeny i Todoryka z Chartres, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL, 1999, 288 s.
|
|
|
Neoplatonizm Jana Szkota Eriugeny, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL, 1994, 224 s.
|
|
|
The Conception of the First Cause in Book Two of John Scottus Eriugena’s Periphyseon, „Anuario Filósofico”, vol. 44/1 (2011), 29-52.
|
|
|
Divine Logos in the Heart of Boethius’s path toward Summum Bonum, „Revista española de filosofía medieval” vol. 21 (2014), p. 39–52.
|
|
|
„Conversión del intelecto” y „Conversión de la voluntad” en las Confesiones de San Augustin, Cuadernos de Anuario Filosófico. Serie universitaria, nº 214 (2009) p. 51-70.
|
|
Artykuły:
Tłumaczenia:
|
G.W. Leibniz do B. de Voldera, przekł. A. Stefańczyk, „Roczniki Filozoficzne” 62 (3) 2014, s. 103–111.
|
|
|
G.W. Leibniz, Prawdy konieczne i przygodne, przekł. A. Stefańczyk, „Roczniki Filozoficzne” 56 (2) 2008, s. 395–404.
|
|
|
Św. Augustyn, List do Woluzjana, wstęp, przekład i objaśnienia: A. Stefańczyk, „Vox Patrum” 30 (2010) t. 55, s. 883–902.
|
|
Artykuły:
Christian Neoplatonism: Denys, Eriugena and Gothic Cathedrals. Denys as a Source of Philosophy and Art in the Middle Ages
|
|
Паламизм как отвержение оригенизма (Gregory Palamas and his rejection of Origenism)
|
|
Wiedza grecka a mądrość chrześcijańska według Grzegorza Palamasa
|
|
Ikona sentymentalna (fragment książki „Ikona w Polsce dzisiaj i jej bizantyńskie inspiracje”)
|
|
Argumentacja filozoficzna w bizantyńskim sporze o ikony (Philosophical Argumentation in Iconoclastic Controversy)
|
|
Dionigi Areopagita e la sua teoria del simbolo
|
|
Il neoplatonismo cristiano: Dionigi, Giovanni Scoto Eriugena e le cattedrali gotiche
|
|
La controversia iconoclasta in Bisanzio. L’Aristotelismo nel pensiero bizantino
|
|
F. Lauritzen, Pagan Energies in Maximus the Confessor: The Influence of Proclus on Ad Thomam 5, „Greek, Roman and Byzantine Studies” 52 (2012), s. 226–239.
|
|
J. Matula, The Faith of Plrthon`s Criticism of Averroes, w: Georgios Gemistos Plethon, The Byzantine and Latin Renaissance, eds. J. Matula, P.R. Blum, Ołomuniec 2014, s. 293-322.
|
|
Artykuły:
|
M.A. Komsta, Późnoantyczne próby obalenia determinizmu: Aleksander z Afrodyzji i Chalcydiusz, „Roczniki Filozoficzne” 56 (2) 2008, s. 151–164.
|
|
|
M.A. Komsta, Wstęp do epitafu, „Człowiek w kulturze” 2 (2011/2012), s. 245–249.
|
|
|
M.A. Komsta, Aleksander z Afrodyzji: Quaestio III, 3. Słowo od tłumacza, „Studia Gilsoniana” (1) 2012, s. 103–106.
|
|
Tłumaczenia:
|
Aleksander z Afrodyzji, Szkolne teksty dotyczące duszy, tłum. M.A. Komsta, „Roczniki Filozoficzne” 58 (2) 2010, s. 255–262.
|
|
|
Aleksander z Afrodyzji, O przeznaczeniu, tłum. M.A. Komsta, „Roczniki Filozoficzne” 58 (1) 2010, s. 291–299.
|
|
|
Aleksander z Afrodyzji, Quaestio III, 3, tłum. M.A. Komsta, „Studia Gilsoniana” (1) 2012, s. 107–115.
|
|